Daglig økonomi

Andelshavernes månedlige betaling til foreningen består kun af husleje. Fællesudgifter og henlæggelser er inkluderet i huslejen. Aconto vand, el og varme er individuelt efter forbrug og afregnes direkte med værkerne.

1-plan husene:

Husleje 2024 kr. 4.476,00 pr. måned.

11/2-plan husene:

Husleje 2024 kr. 5.129,00 pr. måned.

Finansiering

Foreningens realkreditgæld består pr. 31. december 2023 af 2 lån hos Realkredit Danmark, dels et Flexlån opr. 8.873.000, rentesats ca. 1,33%, afdragsfrit indtil medio år 2028, restløbetid ca. 24 år, restgæld pr. statusdag 8.873.000, årlige ydelser (alene renter) ca. kr. 210.000 - og dels et kontantlån opr. kr. 6.825.731 med afdrag, restløbetid år statusdag 24 år, restgæld ca. kr. 5.809.000, rentesats 1.98%, årlige ydelser ca. kr. 362.000.

Andelsbevis

Som det fremgår af årsrapporten side 18 har hver andel en værdi excl. værdi af eventuelle individuelle godkendte forbedringer. Værdien af andelen i det senest godkendte regnskab er den maksimale værdi man som andelshaver må kræve ved salg af sin andelsbolig.

1-plan husene:

Andelsbevis kr.413.214